.

Animeblog.cz – popularizace japonského anime a všeho okolo

Recenze: „Black Lagoon: The Second Barrage”

Přečteno: 4945x | Vydáno: 19.1.2013 | Upraveno: 5.3.2014

Black Lagoon: The Second Barrage / Burraku Ragun The Second Barrage / Černá Laguna: Druhá rána

Ještě v tomtéž roce (2006) co první řada seriálu, vyšla navazující série Black Lagoonu s podtitulem „Druhá rána“. Ačkoliv děj nemá bezprostřední návaznost, díly v číslování navazují přímo na sebe počínaje třináctkou a toho se drží i číslování titulků. V zip archivu tedy naleznete titulky k epizodám číslo 13 až 24, což je celá dvanáctidílná navazující série.

Tentokrát epizody neprovází jednotná dějová linie, sérii tvoří tři ucelenější příběhy, které od sebe odlišuje nejen děj, ale – a to je zajímavější – i žánr.

První tři epizody velmi zdařile budují působivou hororovou atmosféru s postavami tajemných „tak trochu“ psychopatických dvojčat, terorizujících Roanapuru. Jelikož se navezou do zdejší mocenské struktury, je na ně vyhlášen všeobecný hon, při kterém do slova a do písmene záleží kdo z koho…

Následující tři díly se naopak nesou ve znamení odlehčeného pojetí a přináší jednu z nejbláznivějších akcí, při které rozhodně není nouze o humor. Události se točí okolo slečny zapletené do falšování dolarů, které však plány příliš nevychází. Proto přichází z Ameriky objednavatel kšeftu Mr. Elvis se svým nohsledem Russlem s imige kovboje, aby slečnu Bhai hezky srovnali do latě. Co čert nechtěl, Bhai se připlete do kostela Umučení k Revy a sestře Edě a na příběh je zaděláno…

Ve zbývajících šesti dílech, tedy po celou druhou polovinu, atmosféra vcelku netypicky zvážní a zhoustne. Z jinak odvázaného a servítky si neberoucího Black Lagoonu se stává typické drama a hlavní hrdinové Rock s Revy mění i lokaci, když se příběh spolu s nimi přesouvá z Thajska do Japonska. Vysvětlení je prosté. Ruská mafie má byznys s japonskou Jakuzou a kdo jiný by měl polovojenské velitelce Balalajce tlumočit, když ne Rock. A protože Rock je přece jenom stále víc bílým límečkem než gaunerem, plní Revy funkci ochranky. Rusové se však v Japonsku rozhodně nehodlají omezovat jen na službičku pro Jakuzu. Mají své vlastní plány a metody.

Navazující řada seriálu je proto hodně pestrá, i když zvážnění v druhé polovině je vzhledem k předcházejícímu vymezení celého seriálu trochu překvapivé a spoustu lidí zaskočilo. V souhrnu ale bezpochyby dělá svému jménu čest.

RežisérSunao Katabuchi
StudioMadhouse
První vysílání2. října 2006 - 18. prosince 2006
Počet epizod a délka12 x 24 min.
Black Lagoon: The Second Barrage - české titulky
Stav překladu
 100 %
Přeloženo 12 dílů z 12 | Status: Dokončeno
» Release: KAA, formát: srt
» Překlad: Skogen, časování: Skogen
Black Lagoon: The Second Barrage - české titulky Staženo: 489x
» Soubory skupiny [AKT], formát mkv, 12 x cca 160 MB, české titulky: Black Lagoon: The Second Barrage - download
»Online stream na Shirai.cz
Chceš-li, vlož komentář...
Přezdívka:
Web:
Zpráva:

Ladardes | 8. červen 2015, 14:39

Sleduji anime už asi 10 let a jako neangličtinář jsem závislý na titulcích a mám jich načteno už opravdu hodně. Myslím, že už dokážu poznat jestli si překladatelé dali záležet nebo ne. Proto mi věřte když říkám, že tohle byly nečtivější titulky, jaké jsem kdy četl. Nádherné obraty, slang, hlody a fluskule. Takové češtinářské skvosty jsem zažil pouze u prvních pěti titulků k Tora Dora ( pak to převzal jiný autor ). Posunuly jste už tak dobré anime o další úrověň, Díky. Kdyby si tak záležet davali všichni.

Skogen | 12. červen 2015, 21:56

Moc díky. Myslím, že všechny série Black Lagoonu si to zaslouží :)