.

Animeblog.cz – popularizace japonského anime a všeho okolo

Recenze: „Black Lagoon: Ro­­berta's Blood Trail”

Přečteno: 5478x | Vydáno: 20.1.2013 | Upraveno: 5.3.2014

Black Lagoon: Robarta’s Blood Trail / Burraku Ragun: Robarta’s Blood Trail / Černá Laguna: Robertina krvavá stopa

Zapomenut je patetismus a sentiment posledních šesti dílů druhé série a Black Lagoon se vrací plně ve své dravé síle. Protože v pojetí se ještě více přitvrzuje, nejsou výjimkou ani dost naturalistické scény, takže vhodnost pro osoby bez občanky je třeba individuálně zvážit…

Série má pouze pět dílů, zato zase každý zhruba o pět minut delší, než je jinak obvyklé. Epizody jsou značeny jako formát OVA, takže ani nelze hovořit o „třetí řadě“ seriálu, je to zkrátka speciál mimo pořadí.

Tentokrát se s Black Lagoonem zapleteme až do vysoké politiky mezi zájmy CIA a NSA, potažmo jejich prostřednictvím a vzájemnou řevnivostí mezi zájmy Spojených států, polovojenských byznysmenů s drogami v tzv. Zlatém trojúhelníku na hranicích Barmy, Laosu a Thajska, a zájmy vlastní Roanapury. Situaci zkomplikuje soukromá akce staré známé Roberty, služky jihoamerického hidalga Diega Lovelesse, jenž zahyne na politickém mítinku při politické intervenci americké tajné služby ve venezuelském státě Barrinas. Roberta, okolo níž se příběh točí, se proto vydává cestou pomsty a jak podtitul napovídá, zanechává za sebou stopu značně krvavou.

Protivníků je mnoho, krom americké speciální jednotky, která mimo jiné intervenovala i ve Venezuele, jejímž cílem je nyní přes Roanapuru zakročit proti producentům drog, do hry vstupuje oddíl kolumbijské povstalecké armády FARC, kterou zase přitahuje Roberta alias někdejší guerillová bojovnice s přezdívkou „Honící pes“. Zaplete se i Balalajčin Hotel Moskva, odvěky toužící rozdat si to s Američany. Své nitky ve prospěch zkorumpovaného prostředí Roanapury spřádá její neformální leader Chang a za Robertou přichvátá i oddaný svěřenec, mladý pán Garcia s doprovodem. Do všeho zmatku spadne posádka Black Lagoonu a velice překvapí Rock, když vycítí příležitost a troufne si zakonspirovat na vlastní pěst a převézt v zájmu naivní nápravy Roanapury jak Američany, tak i Changa. Povede se mu to? Všichni kvůli něčemu a všichni proti všem, aniž by kdo tušil, kdo je vlastně kým a o co mu jde. Tedy až na ty nejvyšší intrikány, na jejichž úroveň politikaření by se Rock rád vyšvihl.

Žádný strach, zmatek je to pro aktéry veliký, ale divák dostane obratně naservírované scény plné akce, napětí a zvratů, ze kterých vše přirozeně vyplyne. Třebaže možná bude nejlepší podívat se víckrát… Ale to je přece taky fajn, ne?

Ve své nejlepší formě tu anime předvádí schopnost spřádat pointu z mnoha nitek porůznu se odvíjejících z minulosti, aniž by se beznadějně zamotaly, a navíc z faktů tak jak jsou. Důsledky US intervencí dokumentovat nebudu, ale jednu „Rosaritu Cisneros“ z reálného FARC si můžete prohlédnout třeba zde, takže je to celé s trochou dobré vůle vlastně i docela uvěřitelné :)

RežisérSunao Katabuchi
StudioMadhouse
První vysílání26. června 2010 - 22. června 2011